Fredagens redovisning: parafras!

Fredagens redovisning av vår Parafras gick bra! (Parafras=tolkning)
Min tolkning: Jag tyckte att kvinnan i tavlan såg väldigt beskyddande ut, och som hon hade allt man behöver men ändå lite uppgiven. Kom och tänka kvinnorna i dagens samhälle och främst på de svårigheter som finns idag. Därför ville jag jag göra en bild men krig i bakgrunden och kvinnan på denna bild ser också väldigt beskyddande ut men lever ett tufft liv mitt i kriget. Ändå ler hon och det känns som om hon är väldigt stolt över barnen. Hummm... tänker på hur vi lever och på allt vi har men som vi inte är tacksamma över. Humm ja ibland behöver man verkligen ta en riktig funderare på vad som är viktigt i livet.
För mig är det enkelt, tror ärligt talat att jag kom till insikt över detta då vi var och reste i 6 veckor. Det man saknade då var inte direkt sin lägenhet, sina möbler eller kläder utan det var ens familj och vänner.
Samma sak är det nu när jag inte bor i K-town och träffar alla så ofta som jag är vill och önskar. Jag saknar min familj, Mackan och mina vänner! Inte mina saker. Anyhow, var rädda om det ni har och njut av varje dag! Love you!

 


(min bild är fem olika bilder som jag klippt/klistrat och bearbetat-väldigt nöjd faktiskt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0